fredag 14 september 2007

Om design och varumärken

Under flera år har Heimer & Company Reklambyrå bjudit in till en dag om design och varumärken. Så också i år.

Årets tema handlar om det nya Internet som många idag ser som en del av vardagen, vars grund ligger i användarnas skapande av innehåll: bloggar, YouTube, Facebook, MySpace och många flera. För många företagare och andra är det svårt att se hur det kan användas på ett effektivt och nyttigt sätt. Och många vet ännu inte hur det ser ut. Vi hoppas att kunna ge en del svar och massor med inspiration till att använda sig av de nya kommunikationskanaler som erbjuds i vad som kallas Web 2.0.

Medverkar gör:

Matias Palm Jensen,
VD och kreativ drivkraft i webbyrån Farfar som vann Grand Prix i reklam-VM för sitt avancerade jobb med Diesel Underwear.

Stina Honkamaa
VD för Carat Sverige, en av de mest framstående mediebyråerna när det gäller att jobba fram integrerade mediestrategier.

Peter Ingman,
VD och grundare för företaget Newsdesk som förenklat och förbättrat presskontakterna mellan företag och media, har en lång erfarenhet av digitala media, däribland från grundandet av Spray och Razorfish. Han var också den person som låg bakom det stora mediala genomslag som Svenska Institutets satsning i Second Life fick.

Och sist, men knappast minst känd, är Viggo Cavling vars roll är att vara provokativ moderator. Han har fört fram branschtidningen Resumé till att vara viktig inte bara för media- och reklambransch utan också vara en självklar källa för all annan affärsmedia. Han har också arbetat hårt med att skapa en fungerande och interaktiv plats för tidningen på Internet.

I paneldebatten kommer också bland annat Fredrik Wass att delta, en erfaren bloggare och biträdande redaktör för Internetworld, där han framförallt fört fram de nya sk "sociala medierna" i tidningens rapportering.

Läs mer på: www.omform.se

Inga kommentarer: