måndag 17 september 2007

Omform är redan en succé!

Årets Omform, Virtual for Real, har redan slagit alla tidigare rekord när det gäller anmälningar. I dagens läge finns bara cirka femtio platser kvar innan taket femhundra personer är nått.

Högaktuella föreläsare och nätverkande via de sociala medier som är temat för Omform har bäddat för en succé. Eventet går av stapeln 24 september i Borlänge, på Quality Hotel Galaxen.

– Det är självklart så att personer som Matias Palm Jensen och Viggo Cavling drar extra, liksom att branschfolk mycket väl känner till både Stina Honkamaa och Peter Ingman, säger Eva Wikner Grahnström, VD för Heimer & Company Reklambyrå som för sjunde året i rad anordnar Omform.

Namnen på ytterligare två personer, som kommer att delta i paneldebatten är nu klara: Fredrik Wass som under flera år drivit en välbesökt blogg inom media- och marknadsföringsfrågor och som nu är redaktör för Internetworld. Från PR-branschen kommer Brit Stakston, kommunikationskonsult på JMW, vars erfarenhet av sociala nätverk på nätet går tillbaka till mitten av nittiotalet.

– Vi har sett att det finns möjligheter att använda de mediekanaler som Omform kommer att handla om, säger Niclas Strandh, planner på Heimer & Company.

Bland annat har vi jobbat med PR via Facebook respektive YouTube, och skickat pressreleaser till ett antal bloggar.

Mer information om föreläsarna och eventet finns på Heimer & Companys nyhetsrum:
http://newsdesk.se/pressroom/heimer_company_reklambyraa
och på kampanjsajten: www.omform.se


Det här är Omform

Omform arrangerades första gången 2001. Årets upplaga är den sjunde. Initiativtagare och huvudarrangör är Heimer & Company Reklambyrå som också äger varumärket Omform.

Omform är en dag för inspiration och debatt med möjligheter att upptäcka ny design, möta spännande personer och nya tankar runt design och form.

Tidigare år har föreläsarna varit bland andra Cay Bond, trendanalytiker; Joakim Jonason, creative director på ett antal internationella byråer; Magnus Wikner, marknadschef ICA, Per Holknekt, grundare och kreativ drivkraft för Odd Molly; Carl Johan De Geer, konstnär; Johan Huldt, arkitekt och formgivare, Nygårds Anna Bengtsson, modedesigner och Anna Romson, art director på stora reklambyråer.

Vår definition av designbegreppet är bred och omfattar allt som behöver sticka ut: mode, mat, dataspel, musik, reklam eller teknik. I slutändan handlar allt om design.

För mer information, pressackrediteringar och intervju:
Eva Wikner Grahnström,
VD / senior projektledare Heimer & Company och projektledare för Omform.
tel: +46 (0)23 642 00
dir: +46 (0)23 77 78 40
mobil: +46 (0)70-602 72 70
fax: +46 (0)23 264 76
mail: eva@heimercompany.se

Inga kommentarer: